کنترل رطوبت استخر + روش‌های آن

کنترل رطوبت استخر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از مهمترین مسائل مربوط به استخرهای خانگی که معمولا در زیر زمین‌ها و یا در قسمت پیلوت ساختمان و در فضای بسته اجرا می شود میزان و کنترل رطوبت استخر می باشد.

از آنجایی که مصالح استفاده شده در داخل این قسمت ها دارای منافذ و شیارهایی است که به راحتی رطوبت می‌تواند از طریق آن‌ها به داخل نفوذ کرده و به قسمت‌های داخلی بافت دیواره‌ای پی‌ها نفوذ نماید، می‌توان به آن به چشم یک بمب تاخیری که در بعضی موارد موجب ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیری به ساختمان می‌شود، اشاره کرد.

از آنجایی که بافت ملوکولی مصالح ساختمان به طوری عمل می‌کند که رطوبت را انتقال می‌دهد و این رطوبت به مرور زمان به میل گردها در ستون‌ها و تیر آهن های اسکلتی ساختمان رسیده و آرام آرام دچار اکسیداسیون شده، پوسیده شده و مقاومت خود را در برابر وزن ساختمان از دست می‌دهد که می‌توان به مرور زمان باعث ریزش ساختمان گردد و یا در موقع وقوع زلزله می‌تواند مقاومت نماید و ساختمان فرو و نشت کند و در حداقل خسارت با نفوذ آب به پشت سرامیک‌ها و یا کاشی‌های داخل دیواره‌ها باعث بادکردگی و فروریختن کاشی‌های دیوار شود.

اطلاعات بیشتر و خرید رطوبت گیر استخر مهریزان

همچنین رطوبت اضافی می تواند محل خوبی برای تکثیر انواع قارچ‌ها و کپک و … گردد که موجبات ایجاد بویی نامطبوع در محل استخر را بنماید.

از این رو توصیه شده است برای کنترل رطوبت استخر از روش های زیر استفاده شود:

 

روش های کنترل رطوبت استخر
 رطوبت گیر استخر مهریزان

روش‌های کنترل رطوبت استخر

  1. استفاده از اگزوز فن جهت تخلیه هوای مربوط به طور دائم از داخل فضای استخر که البته این کار موجب ورود هوای گردآلود و یا حتی بوی نامطبوع خارج از فضای استخر به داخل شود.
  2. پایین آوردن درجه آب استخر به میزان حداقل آن که این روش ممکن است باب طبع نباشد و آب گرم لذت بیشتری جهت شنا ایجاد می کند.
  3. استفاده از رطوبت گیرهای اسفنجی قابل احیاء که خوب البته نیاز به رسیدگی روزمره نسبت به آن است.
  4. استفاده از دستگاه‌های رطوبت گیر استخر که به وسیله یک کویل سرد می تواند رطوبت هوا را جذب کند و سپس هوا را گرم نموده و این کار را به صورت اتوماتیک به وسیله یک کنترل کننده رطوبت استخر انجام دهد. این نوع دستگاه ها می تواند به صورت شبانه روزی در محل استخر کارکرده و محیط آن را در حد رطوبت مورد نیاز نگهدارند.
  5. کاهش اختلاف دمای بین آب و هوای محیط استخر

 

4.4/5 - (5 امتیاز)
رطوبت‌گیر استخر, روش‌های کنترل رطوبت استخر, کنترل رطوبت استخر

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقاله قدیمی‌تر
تفاوت داکت اسپلیت و کولر گازی + مزایا و معایب
مقاله جدیدتر
کولر گازی اسپلیت چیست؟ +‌ راهنمای انتخاب و نصب کولر گازی